02Matches algemeennieuwsVB 02

PRO BONO COMMUNICATIE LAB 4 oktober 2019

By 11 april 2019 april 16th, 2019 No Comments

PRO BONO COMMUNICATIE LAB 4 oktober 2019

Nanny Smit (Founder MarComCept) over haar deelname aan Pro Bono Lab Communicatie 2018

Wát een enorme energie heeft dit opgeleverd: een combinatie van bezield werken en iets terug geven aan de maatschappij. We hebben in een pressure cooker setting van één dag communicatie-vraagstukken voor Eindhovense stichtingen uitgewerkt. Mede door de beproefde Pro Bono Lab methodiek was er een gevoel van veiligheid en houvast en kwamen alle volunteers snel uit de startblokken. Er is met vertrouwen en bezieling gewerkt. De opbrengst van de dag was – naast opgeloste vraagstukken – ‘ voor iedereen groei!

VRIJDAG 4 okt 2019
9.00 uur – 17.00 uur
HIGH TECH CAMPUS EINDHOVEN

HAPPY EMPLOYEES ARE DOING EXTRAORDINARY THINGS

Ooit bedacht dat jij met jouw marketing & communicatie kennis en vaardigheden in één dag een blijvende impact kunt maken op een non-profitorganisatie in de Brainportregio? En dat je daarmee niet alleen de maatschappelijke stichting maar ook het werkgeluk voor jezelf en binnen jouw bedrijf/afdeling een boost kunt geven?

Pro bono betekent één werkdag jouw professionele skills inzetten voor een communicatievraagstuk van een maatschappelijke organisatie. Pro bono is een belangrijk instrument voor sociale innovatie omdat het maatschappelijke organisaties en stichtingen essentiële vaardigheden biedt die ze vaak missen.

JOIN THE MOVEMENT

Dit jaar organiseren we het Pro Bono Communicatie Lab op vrijdag 4 oktober 2019, ‘op de slimste vierkante kilometer in Europa’ ofwel High Tech Campus Eindhoven.

Pro Bono Communicatie Lab organiseren we samen met Licht (= de schakel tussen zelfstandige marketing- en communicatieprofessionals),  Online marketing bureau Happy Idiots , gemeente Eindhoven en High Tech Campus Eindhoven.

 

 

 

 

 

DOE MEE!

Heb jij de skills? Doe mee! Schrijf je nu in op onze vrijwilligerskalender.

WAT IS MOMENTEEL DE COMMUNICATIE UITDAGING VOOR GOEDE DOELEN?

Beter zichtbaar én vindbaar

‘Hoe vergroten wij onze zichtbaarheid en aantrekkingskracht?’ en ‘hoe profileren we ons online?’. Hoewel het gemakkelijker is geworden om doelgroepen te bereiken, is het moeilijker geworden om gehoord en begrepen te worden. Daarom zetten goede doelen online campagnes en tools in om vrijwilligers te mobiliseren, maar ook om de juiste boodschap over te brengen naar (financiële) partners en stakeholders.

Maar hoe doen ze dat?

Deze trend verandert de manier waarop organisaties in de non-profitsector communiceren. De snelle groei van online communicatie vereist nieuwe kennis & vaardigheden. En daar kunnen jij en jouw collega’s bij helpen. In één dag ontwikkel jij samen met een team van gedreven marketing & communicatie professionals een strategie en rollen een plan van aanpak uit waar zij de volgende dag mee aan de slag kunnen gaan.

Denk hier bijvoorbeeld aan het opleveren van een contentkalender, templates die door de stichtingen makkelijk te gebruiken zijn om te communiceren, het maken van kleinschalige maar doeltreffende social advertising campagnes,  de organische vindbaarheid onder de loep nemen, inrichten van meetbaarheid op de website en het inzetten van e-mailmarketing.

Terugblik op Pro Bono Communicatie 2018