MO 02

PRO BONO COMMUNICATIE (4 oktober 2019)

PRO BONO COMMUNICATIE LAB 4 oktober 2019

Nanny Smit (Founder MarComCept) over haar deelname aan Pro Bono Lab Communicatie 2018

Wát een enorme energie heeft dit opgeleverd: een combinatie van bezield werken en iets terug geven aan de maatschappij. We hebben in een pressure cooker setting van één dag communicatie-vraagstukken voor Eindhovense stichtingen uitgewerkt. Mede door de beproefde Pro Bono Lab methodiek was er een gevoel van veiligheid en houvast en kwamen alle volunteers snel uit de startblokken. Er is met vertrouwen en bezieling gewerkt. De opbrengst van de dag was – naast opgeloste vraagstukken – ‘ voor iedereen groei!

VRIJDAG 4 okt 2019
9.00 uur – 17.00 uur
HIGH TECH CAMPUS EINDHOVEN

WAT IS PRO BONO COMMUNICATIE?

Marketing & communicatie professionals zetten hun kennis en vaardigheden één dag in om een blijvende impact te maken op jouw non-profit organisatie. Pro bono betekent één werkdag professionele skills inzetten voor een communicatievraagstuk van een maatschappelijke organisatie. Pro bono is een belangrijk instrument voor sociale innovatie omdat het maatschappelijke organisaties en stichtingen essentiële vaardigheden biedt die ze vaak missen.

Dit jaar organiseren we de Pro Bono Communicatie dag op vrijdag 4 oktober 2019, ‘op de slimste vierkante kilometer in Europa’ ofwel High Tech Campus Eindhoven.

DOE MEE!

Doet jouw stichting mee op vrijdag 4 oktober 2019? Neem snel contact op met Jacline de Kort van Samen voor Eindhoven.

Jouw stichting beter zicht- én vindbaar

‘Hoe vergroten wij onze zichtbaarheid en aantrekkingskracht?’ en ‘hoe profileren we ons online?’. Hoewel het gemakkelijker is geworden om doelgroepen te bereiken, is het moeilijker geworden om gehoord en begrepen te worden voor veel stichtingen. En de snelle groei van online communicatie vereist nieuwe kennis & vaardigheden. En daar kunnen de marketing- en communicatie professionals je tijdens Pro Bono bij helpen. In één dag ontwikkelt een team van gedreven marketing & communicatie professionals mét jou een strategie en rollen een plan van aanpak uit waar je de volgende dag mee aan de slag kan gaan.

Denk hier bijvoorbeeld aan templates die door je stichting makkelijk te gebruiken zijn om te communiceren, het maken van kleinschalige maar doeltreffende social advertising campagnes,  de organische vindbaarheid onder de loep nemen, inrichten van meetbaarheid op de website en het inzetten van e-mailmarketing.

 

Pro Bono Communicatie Lab organiseren we samen met Licht (= de schakel tussen zelfstandige marketing- en communicatieprofessionals),  Online marketing bureau Happy Idiots , gemeente Eindhoven en High Tech Campus Eindhoven.

 

 

 

 

 

 

Terugblik op Pro Bono Communicatie 2018