Meet2Match Communicatie

“Het is zo mooi om een dag lekker creatief mee te denken met maatschappelijke organisaties. Een frisse blik mogen geven, die de ander verder helpt, geeft je een geweldig gevoel.”

Categorie: Matchevent 7 oktober
Match: Maatschappelijke organisaties – communicatie specialisten uit de regio.
Wat: Communicatie talenten zetten zich één dag in voor een maatschappelijke organisatie in Eindhoven.
Wanneer: Voor het vierde jaar op rij komen we weer samen op 7 oktober 2016.

Communicatie- en PR professionals zetten hun talent pro bono in voor het goede doel!
Bent u een communicatie- of PR professional, voelt u zich maatschappelijk betrokken en wilt u graag uw talent een middag of één dag inzetten voor een goed doel? Zet uw expertise dan in voor een Eindhovense stichting of vereniging tijdens de Meet2Match Communicatiemiddag op vrijdag 7 oktober a.s.

Uw expertise koppelen we vooraf aan een stichting, zodat u tijdens de Meet2Match direct aan de slag kunt. Het matchevent is natuurlijk ook een mooie gelegenheid om uw netwerk te vergroten en nieuwe mensen in uw vakgebied te ontmoeten.Het werkt!
“We kwamen met een relatief kleine vraag naar de Meet2Match Communicatie, maar uiteindelijk heeft die vraag een heel veranderingsproces in gang gezet”. Aan het woord is Renee de Oude van Diaconaal inloophuis ‘t Hemeltje. Zij was vorig jaar aanwezig en werd toen gematcht aan Hans Matheeuwsen, voorzitter van de Eindhovense Persclub en hoofdredacteur van Frits Magazine.

“We hadden een vraag over Facebook”, vertelt Renee. “Maar al pratende met Hans kwamen we er achter dat het bijhouden van een Facebookpagina heel veel tijd zou kosten en dat we misschien eerst een stapje terug zouden moeten doen. Eerst eens goed na moesten denken over de naam van onze organisatie. Onze naam Stichting Diaconaal Centrum Eindhoven was namelijk bij heel veel mensen niet bekend, Inloophuis ’t Hemeltje daarentegen wel.”

“Onze voorzitter was ook aanwezig. Hij was gematcht aan een andere communicatieprofessional om de folder van DCE eens goed onder de loep te nemen. Zij waren samen tot dezelfde conclusie gekomen. Dat we eerst eens goed naar de naam en de huisstijl van de organisatie moeten kijken, alvorens we allerlei middelen in gaan zetten. Dat zijn we dus gaan doen.”

“Er is sindsdien een heel proces in gang gezet. Er kwamen veel ideeën op tafel. We hebben prioriteiten moeten stellen, waardoor Facebook wat op de achtergrond is geraakt. We hebben een nieuwe naam bedacht. Zo’n naamswijziging heeft natuurlijk gevolgen voor alle middelen. We gaan nu alles stapje voor stapje doorvoeren.”

Ik raad deelname zeker aan! Het balletje is daar gaan rollen en het rolt nog steeds. De kritische vragen en de feedback van de communicatieprofessionals heeft ons veel nieuwe inzichten en inspiratie gebracht. Mede daardoor is dit hele veranderingsproces opgestart.”Ja, ik doe mee!
Bent u een communicatie of PR professional of een maatschappelijke organisatie op zoek naar advies op dit gebied? De inschrijving is weer gestart en u kunt zich aanmelden via:

Initiatiefnemers
Dit matchevent is een initiatief van Samen voor Eindhoven in samenwerking met de Eindhovense Persclub (EPC), SMC 040, Seats2meet Strijp-S, (H)eerlijk Anders en CC03.Vlog: Vanity LansFotografen: Béa Straver en Mirella Mésu