Pro Bono Communicatie: 17 juni 2022

Tijdens de jaarlijkse Pro Bono Communicatie dag zetten marketing- en communicatieprofessionals hun skills in voor een communicatie vraagstuk van een stichting / maatschappelijke organisatie. Deze lokale samenwerkingsverbanden dragen bij aan een betere wereld en de SDG’s 2030 (de 17 Duurzame Ontwikkelingsdoelen).

Pro Bono (of voluit pro bono publico) is een uitdrukking uit het Latijn die in het Nederlands ‘voor de publieke zaak betekent’. Werk door professionelen dat vrijwillig en onbetaald wordt uitgevoerd ten dienste van de maatschappij. 

Voor marcom professionals:

Ooit bedacht dat jij met jouw marketing & communicatie kennis en vaardigheden een blijvende impact kunt maken op een non-profitorganisatie in de Brainportregio? En dat je daarmee niet alleen de maatschappelijke stichting maar ook het werkgeluk voor jezelf en misschien wel binnen jouw bedrijf/afdeling een boost kunt geven?

Tijdens Pro Bono combineer je bezield werken en iets terug geven aan de maatschappij. Met een paar teams met marcom-professionals ga je in één dag met maatschappelijke communicatie-vraagstukken voor Eindhovense stichtingen praktisch uitwerken. Na deze dag kan de maatschappelijke organisatie daadwerkelijk aan de slag met de plannen, ideeën, enzovoort.

Pro bono is een belangrijk instrument voor sociale innovatie omdat het maatschappelijke organisaties en stichtingen essentiële vaardigheden biedt die ze vaak missen. Kortom: het leukste  communicatie event van het jaar, vol leermomenten, zingeving en samenwerkingen. Hier meld je je aan voor de Pro Bono dag. Eventueel zetten we je op de wachtlijst als we genoeg aanmeldingen hebben. Dank voor je begrip!

Voor maatschappelijke organisaties:

Wat een kans voor jouw non-profit organisatie: je werkt samen met een team van gedreven marketing- en communicatie professionals. Zij zetten graag hun kennis (en hart) vrijwillig in voor de samenleving en jouw stichting of maatschappelijke organisatie. De ervaring na een aantal edities van Pro Bono leert dat je er écht in de praktijk wat aan hebt. Eerdere edities werd bijvoorbeeld De Voedselbank getrakteerd op een creatieve wervingscampagne, ontving De Huiskamer voor vluchtelingen een complete nieuwe look en feel voor hun website en een team communicatie specialisten maakte voor Speelpark de Splinter een uitgewerkte  antirookcampagne. Wil je kennis, ideeën en hulp bij bijvoorbeeld jullie naamsbekendheid, strategie, positionering of website? Doe mee met deze unieke event en geef je interesse bij ons aan voor een volgende editie van Pro Bono in 2023. Voor dit jaar zijn er al 4 maatschappelijke organisaties die meedoen (Swove, Markieza, stichting Ik Wil en stichting Samen voor Eindhoven).

Aanmelden:

Meld je hier aan voor Pro Bono Communicatie 2022. 

LICHT 
Pro Bono Communicatie Lab organiseren we jaarlijks samen met LICHT (= de schakel tussen zelfstandige marketing- en communicatieprofessionals),  gemeente Eindhoven en High Tech Campus Eindhoven.

Bericht delen

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email